Løbende kvinde

Bliv mere effektiv i arbejdstiden med motion

pp12

Motion og træning er godt for mange ting, blandt andet helbred og velvære. Et afbræk med motion betyder at man får koblet af og henter ny energi. Du kan derfor bruge motion til at blive mere effektiv i dit arbejde. Nedenfor kan du læse mere om hvad du kan få ud af det samt hvordan du inkorporerer mere træning og får det koordineret med dit arbejde. Ligeledes kan du læse om de praktiske foranstaltninger i forhold til planlægning samt hvordan du konkret mærker forskellen. 

Medarbejdere i møde

Træning i eller uden for arbejdstiden 

Træning skal indtænkes som en del af arbejdet for at fungerer bedst i forhold til optimering af dit arbejde. Det kan være at du er så heldig, at du kan træne i arbejdstiden i motionscenter eller ved at tage en cykeltur. Det er et godt afbræk i løbet af dagen og giver fornyet energi. Er dette ikke muligt kan det også sagtens give en masse at træne før eller efter arbejdstid. 

Praktiske foranstaltninger og planlægning 

For at få mest ud af træningen i forhold til arbejdet, er det væsentligt at det bliver gjort kontinuerligt. Det praktiske skal være på plads. Sørg fx for at medbringe træningstøjet på arbejdet i fx en taske for at være klar til at træne i arbejdstiden eller umiddelbart efter. Du kan stille en taske med dit navn på, eller nøglering med navn på, så alle ved at det er din. Nøglering med logo er en god holdbar løsning, der også kan skiftes fra taske til taske i forskellige sammenhænge. 

Hvis du ikke er til træning ude blandt andre eller blot bedre motiveres ved at træne hjemme, kan det være en god idé at få et særligt træningsrum derhjemme med fx vægte og løbebånd. Sørg for at planlægge måde tid og praktiske foranstaltninger så de frembringer størst muligt incitament for at få trænet. 

Udstræk efter træning

Mærk forskellen 

Lige meget om dit job er stillesiddende eller fysisk, kan du nyde godt af træning i forbindelse med arbejdet. Forskellen vil kunne mærkes meget hurtigt i form af bedre energi, mere overskud og skærpet sanser. Ligeledes vil du ved at træne forskellige muskelgrupper kunne holde til dit arbejde i mange år frem. 

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *